Zonnige bergen - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Aaldert Rus - WaarBenJij.nu Zonnige bergen - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Aaldert Rus - WaarBenJij.nu

Zonnige bergen

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Aaldert

10 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Gisteren hebben we nog een dag fijn gewandeld rondom het meer van Te Anau. Daar schijnen een paar scenes voor de Lord of the Rings te zijn opgenomen. Niet dat we die hebben gezien in de drie uur dat we er rondliepen, maar het landschap was toch erg mooi en met de zon erbij was het lekker wandelweer. 's Avonds sloeg het weer om en begon het te stormen en regenen. Vandaar dat we vanochtend weer verder zijn getrokken en jullie nu schrijven vanuit Queenstown. Het weer is hier zonnig en warm, dus we zitten nu in een prima ijssalon met gratis Wifi van een ijsje te genieten. Om ons heen is het een drukte van belang met toeristen uit alle landen van de wereld, want dit is een grote stad waar op het gebied van outdoor activiteiten echt alles mogelijk is. Jetskieen over een turquoise meer, bungyjumpen, abseilen van een berg, vliegen met een helikopter, mountainbiken, kayakken... Noem het maar en het kan hier! Vandaar dat mensen van over de hele wereld hierheen komen om geld uit te geven. Nieuw Zeelanders zelf vinden het te duur en dat verbaast ons niets. De winkels zijn hier ook een stuk luxer dan we tot nog toe hebben gezien, er zijn veel restaurantjes en barretjes (sommigen zelfs met live muziek) en parkjes waar je op het gras kunt hangen. Voor het eerst eigenlijk echt een beetje een gezellige stad. Leuk voor een paar uurtjes en dan gaan we wel weer verder want we moeten vandaag nog een stukje verder rijden naar Makarora. Overmorgen wacht ons namelijk ons eigen helikoptervliegavontuur over de Mount Aspiring. Spannend!

• 10 Januari 2016 - 05:05

Marjan Smit:

Hrt is zo gaaf om op deze manier op de hoogte te blijven van jullie avonturen!
    Ik wens jullie nog heel veel plezier en mooie avonturen toe de komende tijd!

Knuffel, Marjan Smit

• 10 Januari 2016 - 15:32

Pa En Ma,:

Super zoals jullie verslag doen. We genieten met jullie mee. We kunnen alleen de plaatsen en meren niet vinden op de kaart die je hebt achter gelaten. Maar dat zien we nog wel als jullie weer terug zijn.

• 11 Januari 2016 - 21:21

Peggy Van Der Leeuw:

Dag lieve allebei, ik heb net al jullie verslagen tot nu toe gelezen, en o, wat fantastisch om dit zo te kunnen 'mee maken'.... en dat ik er ook geweest ben, en een klein beetje weet hoe fantastisch de natuur is... en iets van de sfeer ken, die jullie nu volop ervaren.
    tot weer eens reagerens op jullie reis! alles hier goed. zag de prachtige Ijslandse film Rams. heel mooi. ook al zo'n verbijsterend mooi land!
    Heerlijk dat jullie dit beleven nu in jullie leven!
    geniet verder en verder en verder...!
    stevig omhelsd, pè