Nieuw-Zeeland is prachtig! - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Aaldert Rus - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland is prachtig! - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Aaldert Rus - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland is prachtig!

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Aaldert

02 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

2 januari 2016:

Lieve allemaal,

Inmiddels zijn we alweer ruim een dag weg uit Windwhistle en zitten we aan de cappuccino bij Lake Takapo, een letterlijk azuurblauw meer aan de voet van een serie bergen, zoals o.a. Mount Cook. Aan het Lake McGregor, vlakbij Lake Takapo, hebben we afgelopen nacht voor het eerst geslapen in ons witte camperbusje, genaamd Minion ( geen grap). We hebben daar op een DOC(soort Staatsbosbeheer)-camping gestaan aan een schitterend meer, met uitzicht aan drie kanten op gigantische bergen. De zonsondergang gisteravond was dan ook absoluut spectaculair maar daarover zo meteen meer. Nu maar eerst een kort overzicht van de eerste dagen van onze reis, waarin we al heel veel indrukken hebben opgedaan maar geen kans hebben gezien om daarover te bloggen.
Dus bij deze: de vliegreis naar NZ verliep al met al heel soepel en eigenlijk heel rustgevend voor een reis van 26 uur vliegen. We hadden een uitgebreid filmprogramma aan boord, het eten was prima en goddank hadden we halverwege de vliegreis in Hong Kong een heel prettig hotel, waar we nog even vier uurtjes konden slapen en heerlijk konden ontbijten, alvorens de reis verder ging naar Auckland. Maar toch waren we erg blij dat we na al die uren zitten in een stoel op 31 december om 07.00u 's ochtends de kustlijn van NZ in zicht kregen. Meteen al was het landschap prachtig: bergen, veel bomen en een knalblauwe zee boven een lichtblauwe lucht met schapenwolkjes. Eenmaal geland viel ons meteen op hoe ontzettend vriendelijk en positief we door de Nieuw Zeelanders werden ontvangen. Zelfs de douanier knoopte meteen een praatje met ons aan!
In Auckland hadden we heel even tijd om koffie te drinken voor we onze aansluitende vlucht naar Christchurch moesten halen en konden daar even genieten van het zonnige zomerweer: 20C met een aangenaam zacht briesje. Hoezo 31 december?!
Een paar uur laten landden we in Christchurch waar we met een gratis shuttlebusje naar het autoverhuurbedrijf werden gebracht, waar we door 2 jonge meiden achter de balie hartelijk werden ontvangen en uitleg kregen over ons camperbusje. Een fantastische auto, die ook nog eens heel makkelijk te rijden blijkt te zijn en superefficient is ingericht. Natuurlijk wel spannend om er meteen mee op weg te gaan naar Windwhistle (waar we onze B&B hadden geboekt) maar alles is gelukkig prima verlopen. Het links rijden was wel even wennen (vooral bij kruispunten) maar de Nieuw Zeelanders zijn heel erg beleefd in het verkeer en gelukkig was de route naar Windwhistle heel rustig met weinig verkeersdrukte dus alles verliep goed.
Toen we Christchurch eenmaal uit waren, veranderde het landschap al snel in een landelijk en zomers soort Zwitserland: veel glooiende heuvels en bergen in de verte, veel uitgestrekte akkers/ velden met hier en daar kuddes koeien of schapen en een strakblauwe hemel. Kortom: een feestje om zo aan te komen en rond te rijden in NZ!
De B&B in Windwhistle, genaamd Quickenberry Lodge, bleek te liggen in een chique maar zeer rustig golfresort. De Lodge heeft de sfeer van een Zwitsers vakantiehuis, met een gezellig ingerichte huiskamer, een ruime tuin met terras en met zorg aangeklede gastenkamers. Het echtpaar dat het B&B runt, zij uit Engeland, hij uit Zwitserland, bleek ontzettend aardig en grappig te zijn. We voelden ons er meteen thuis en hadden er een hele gezellige avond met de andere gasten. Robbie (de Zwitser) is een van de beste koks van NZ en heeft ons 's avonds enorm blij gemaakt met een heerlijk culinair 4 gangendiner. Maar rond 22.15u begon toch de moeheid toe te slaan dus we hebben weinig meegekregen van het begin van 2016. Wel heerlijk geslapen :-)
Gisterenochtend zijn we daar vertrokken en in een paar uur met de auto door het Lake district gereden, onderweg regelmatig stoppend om foto's te maken van de schitterende landschappen, Lake Takapo te bekijken en even te lunchen aan ons campingtafeltje. Rond een uurtje of vier vonden we het tijd om een plekje voor de nacht te zoeken en belandden we aan het Lake McGregor op de DOC-camping. Qua voorzieningen erg basic maar dat geeft niets want we hebben alles wat we nodig hebben in onze bus.
Na een fijne wandeling rondom het meer na het eten gisteravond (en het kijken naar een wonderschone zonsondergang achter de bergen) deden we rond 22.00u weer het licht uit. We hadden om 01.00u de wekker gezet om nog even naar de sterren te kijken en dat bleek zeer de moeite waard! Het was weliswaar nog een beetje bewolkt maar de Melkweg was heel duidelijk te zien door het totale gebrek aan straatlantaarns in de omgeving.

Kortom: NZ is een waanzinnig mooi land en het bevalt ons hier uitstekend! vandaag gaat onze ontdekkingsreis verder naar het hoger gelegen Mount Cook. Wordt vervolgd! :-)

Dikke zoenen voor jullie allemaal

Maaike en Aaldert

• 02 Januari 2016 - 09:56

Ali Bakker:

Wat moet dat indrukwekkend zijn. Leuk om op de hoogte te blijven van jullie reis.

• 02 Januari 2016 - 10:08

Marijke:

Gelukkig nieuwjaar! En het klinkt allemaal fantastisch! Have fun you two! X

• 02 Januari 2016 - 11:05

Maartje & Jan Willem:

Wat heerlijk Maaike & Aaldert! Gelukkig nieuwjaar & heel veel plezier! Liefs, MJW

• 02 Januari 2016 - 16:13

Paola:

Wat een enthousiast verhaal. Leuk! Gelukkig Nieuwjaar van ons en tot horens! Met skype was pa en ma erg meegevallen. Vonden het leuk! Liefs, Paola

• 02 Januari 2016 - 16:20

Pa En Ma,:

Lieve kinders,
    Wat een mooi verhaal. Heerlijk dat jullie zo genieten.
    Wij hebben samen oud-en-nieuw gevierd, want we wilden 's avonds liever niet naar buiten. Daarom zijn we 's middags een uurtje naar de fam. Verdouw geweest. We wensen jullie uiteraard ook alle goeds voor 2016 en verder goede reis. Kusjes, Pa en ma.

• 02 Januari 2016 - 17:24

Rebecca:

Hai Aaldert en Maaike.
    Ik had al via de Whatsapp wat gestuurd maar dat lezen jullie wsl minder dus daarom via deze weg: een heel gelukkig 2016 voor jullie beiden!!
    Klinkt prachtig allemaal!! Vooral het temperatuurtje hoewel we hier ook niet mogen klagen:).....
    Veel plezier nog en geniet lekker!!
    kus Rebecca

• 02 Januari 2016 - 20:20

Myrt:

Wat superleuk om te lezen dat jullie het zo fijn hebben Maaike en Aaldert!
    Heel veel plezier nog, geniet ze! Het is jullie van harte gegund.

Oh ja, enne: happy new year :-)

xxx